niedziela, 7 stycznia 2018

Z Nowym Rokiem , nowym krokiem - czyli Bizancjum Hat.



Nie będę się tłumaczyć dlaczego tak długo nie pisałam , bo po prostu nie mam nic na swoje usprawiedliwienie. A kłamać przecież nie będę , w końcu to mój blog , to jakbym sama siebie okłamywała ;)

 Właściwie to takie małe usprawiedliwienie mam , zaczęłam publikować swoje projekty na Ravelry. No dobra, nie projekty tylko jeden projekt i to taki malutki :) Ale od czegoś trzeba zacząć . Co prawda mam już przetestowane dwa sweterki, ale jakoś tak mi zabrakło odwagi na ich publikację , tak więc pomyślałam, że zacznę od czegoś mniejszego i ..... hura ! jest czapka :) I to czapka od razu w wersji " na bogato" . Pełno w niej kolorów, wzorów, bąbelków (czy raczej nupków) . Jak szaleć to szaleć, w końcu Nowy Rok się zaczął.

Czapek powstało kilka wersji. Ja zrobiłam dwie. Jedną spokojną kolorystycznie z fantastycznej włóczki Royal Alpaca firmy Zitron , a drugą mega kolorową z włóczki Malabrigo Rios .

Moje super Testerki  zrobiły też kilka wersji . Ola to tak poszalała, że sama zrobiła 4 sztuki :) Jej mama i teściowa dostały pod choinkę czapki  Bizantyjskie. Tak, czapka została ochrzczona Bizancjum Hat. Może trochę dziwny miks językowy, ale po pierwsze: projektów na Ravelry o nazwie "Bizantine" jest trochę i ciut , a po drugie: dziwne twory językowe są teraz w  modzie :)

Zresztą co ja będę opowiadać o czapkach, zobaczcie sami.
Popatrzcie tylko na to, co dziewczyny zrobiły  i jak pięknie wyglądają  :)
Część  czapek moja , część dziewczyn, wszystko się pomieszało na tych zdjęciach ;)


























Czapki robione są z włóczki typu DK , czyli takiej trochę grubszej na druty 4 mm lub 4,5 mm .
Wzór rozpisany jest na druty o rozmiarze 3,5 mm , ponieważ czapka ma być bardziej zwarta a nie przewiewna . Co prawda jest tam kilka dziurek , ale są też nupki , to się w sumie równoważy ;) i jest ciepła. Wzór nie jest taki trudny i myślę, że początkująca dziewiarka też sobie poradzi. Jest nawet link do filmiku jak wykonać nupki w wersji uproszczonej (bez użycia szydełka).


















Na Ravelry znaleźć  można więcej zdjęć tych czapek oraz jest tam dostępny wzór na Bizacjum Hat.



https://www.ravelry.com/patterns/library/bizancjum-hat 


a tutaj link dla tych , którzy chcieliby nabyć wzór, nie są członkami Ravelry





Monika, Ola, Dorotka - dziękuję Wam bardzo za to, że chciałyście testować tą czapkę :)
 Ola i Monika - dziękuję Wam bardzo , moje Kochane Modelki , za wsparcie i za to , że jesteście :)
Kamila www.otulove.pl -  dziękuję Ci bardzo za pomoc przy uruchomieniu sklepu na Ravelry :)


Cieszę się jak dziecko :)


Takiego powera dostałam, że testuje się już następna czapka , a i sweterki pewnie niedługo się pojawią :)









To , że zaczęłam wrzucać moje wzory na Ravelry, wcale nie oznacza, że przestanę tutaj publikować swoje blogonowele.

A tak w ogóle, to biorę się ostro do roboty ... z  Nowym Rokiem, nowym krokiem :)





40 komentarzy:

  1. Piękne czapki, piękne kobiety... A tak naprawdę przepiękne i czapki i kobiety. Pozdrawiam serdecznie, żałuję bardzo, że wykonanie tych arcydzieł jest, niestety, poza moim zasięgiem... Życzę dużo nowych pomysłów w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziewczyny rzeczywiście piękne i cieszę się bardzo, że zechciały mi pozować . Mało tego, jeszcze chciały te czapki testować :) Są fantastyczne :) Dziękuję za uznanie dla czapek :) Wbrew pozorom wzór nie jest taki trudny. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku :)))

      Usuń
  2. Piękne czapki! Wszystkiego dobrego w Nowym 2018 Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie :) Też życzę Ci wszystkiego co najlepsze :)

      Usuń
  3. Dziękuję Dorotko za miłe słowa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny artykuł i powodzenia w pisaniu nowych wzorów. Chętnie będę dla testować.

    OdpowiedzUsuń
  5. a ja nie wiem co napisać...
    Może to, że test dla Ciebie to czysta przyjemność, a bycie Twoją modelką to świetna zabawa :)))
    I że bardzo Ci dziękuję :*
    I powodzenia w w pisaniu wzorów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie wiem co napisać. Dziękuję Ci Kochana za wszystko :* :* :*

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. No na głowie oczywiście :) w tych wzorach, kolorach , w nupkach ;)

      Usuń
  7. jak szaleć to z przytupem :) gratuluję w takim razie pierwszego opublikowanego wzoru i życzę sukcesów w dalszych publikacjach :)to mi tez przypomniało że miałam jakąś czapeczkę sobie zrobić zanim zima się skończy :) to idę ten tego....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię szaleństwo , czasami w głowie, czasami na głowie ;) Dziękuję Aniu :)

      Usuń
  8. Gratulacje! ^^*~~ Czapka fajna, trochę mnie te nupki przerażają, miałam takie w jednym projekcie i pamiętam, że po prostu je pomijałam...
    A następna czapka będzie dla kota? *^w^*~~~ Modeluje pięknie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też przerażały, ale znalazłam sposób na ich łatwe przerabianie. Marcel ma na sobie tą samą czapkę , która jest obok lalki, ale za to ma nowy, jeszcze nie pokazywany sweterek ;) On nie lubi się fotografować , ucieka jak widzi aparat. Do modelingu się nie nadaje, chociaż jest nieprzeciętnej urody, oczywiście ;) :P

      Usuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Kreatywnego Nowego Roku zycze Tobie, Doroto i......duzo czasu, bo widze,
    ze sie Tobie spodobalo, jak wszystkie Panie sie pytaja: jak to zrobilas?
    Wspanialy pomysl publikowac swoje Idee na Ravelry i dzielic sie swoimi pomyslami!
    Gratuluje!
    Czapki sa bardzo ladne, nazwa wzoru pasuje wspaniale do
    wzoru czapki, a te babelki...sa sliczne.
    Tak ladnie smiejace sie Modelki, motywuja do dalszych projektöw.
    Pa!
    Ira

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo , bardzo :) Pomysłów mam dużo , tylko to wszystko przerobić , opisać , to jest wyzwanie. Moje cudne Modelki i Testerki w jednym, rzeczywiście mnie motywują, mało tego, poganiają mnie ;) Pozdrawiam serdecznie w Nowym Roku :)

      Usuń
  11. Gratuluję! Super, że się wszystko udało i Twoja piękna czapka będzie się powielać w milionach egzemplarzy, czego Ci serdecznie życzę :) A ja postanowień noworocznych nie robię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Milionach egzemplarzy , hahaha , dobry dowcip :))))) Dziękuję bardzo :)
      A ja postanowienia noworoczne zawsze, bez nich pierwszy dzień Nowego Roku się u mnie nie liczy ;)
      Tylko czy je potem realizuję, to już jest osobna historia .

      Usuń
  12. Czapeczki są śliczne! Gratuluję serdecznie debiutu na Raverly! Chciałam nieśmiało poddać pod rozwagę zmianę tytułu tego wpisu, bo niedawno usłyszałam bardzo brzydko brzmiący dowcip na bazie tego powiedzenia "Z nowym rokiem..." i dalej z "krokiem" i teraz mi się to mimowolnie paskudnie kojarzy. Nie wiem oczywiście, na ile to brzydkie powiedzonko jest szerzej znane, ale na wszelki wypadek uprzedzam, że coś takiego funkcjonuje. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Hm ... powiedzonka nie znam , znam tylko tą poprawie polityczną wersję :) jak usłyszę i będzie mi się źle kojarzyło zmienię tytuł, a na razie pozostaję w błogiej nieświadomości ;) Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Świetnie się czyta a z wielką przyjemnością ogląda udziergi wspaniałych czapek. Oj szkoda że ich nie lubię i mam tylko jedną na wieczorny spacer z psem. Czekam na następne testowanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może pora aby sobie nową czapeczkę zrobić ?, przecież pies nie może oglądać Cię codziennie w tej samej czapce ;) Następne testowanie już za chwilę, zacznij ostrzyć druty ;)
      Dziękuję ślicznie :)

      Usuń
  14. Cudowna czapka chętnie bym sobie sprawiła kiedyś takowy wzorek, tylko kurczę ja nie za bardzo wiem jak kupować wzory na ravelry :P Aż mi głupio xD Jest gdzieś może w necie instrukcja dla nieogarniętych takich jak ja? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podłączyłam powyżej taki bezpośredni link do kupna wzoru, dla tych co nie są zarejestrowani na Ravelry. Nad drugim zdjęciem licząc od dołu jest takie okrągłe oczko " buy now" i tam wystarczy kliknąć i od razu kieruje . A jak masz konto na Ravelry to możesz kupić dowoly projekt , klikając przy projekcie na napis "buy now" i dalej Cię już samo pokieruje . Jakbyś miała problem to napisz do mnie na "formularz kontaktowy" ( na górze po prawej stronie ) to Ci powiem jak się kupuje na Ravelry.
      Ja też do niedawna nie wiedziałam jak się tam kupuje ;)
      Dziękuję bardzo :)

      Usuń
    2. Mnie tylko waluta zastanawia, bo jest i w dolarach i w złotówkach. Gdybym miała płacić w dolarach to tak słabo, bo za to chyba mam dodatkowe koszty w banku z tego co pamiętam

      Usuń
    3. Ravelry zawsze tak podaje, ale płaci się w złotówkach.

      Usuń
  15. Gratulacje! Ostatni model wymiata (chociaż wcześniejsze też niczego sobie). :D
    To ja czekam na te nowe kroki z niecierpliwością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten ostatni model to nie chce się fotografować , jak widzi aparat to zwiewa, tak więc kariery w modelingu to Marcel nie zrobi ;) Dziękuję bardzo i pozdrawiam w nowym roku :)

      Usuń
  16. Czapki jak czapki... fajne:)). Zachwyciły mnie Dziewczyny. Piękne, naturalne. Normalnie czad.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się w 100 % . Dosyć , że piękne i naturalne, to jeszcze inteligentne, uśmiechnięte, zadowolone z życia, zarażające optymizmem. I kopa do roboty mi potrafią dać ;) Fantastyczne są :)

      Usuń
  17. Czapki piękne, modelki super:) Gratuluję startu na R :) pozdrawiam i wszystkiego naj w NR 2018

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Krysiu, Tobie też życzę wszystkiego co najlepsze w nowym roku :) :*

      Usuń
  18. Gratuluję! Bardzo udany debiut, super czapka! :) Bardzo jestem ciekawa sweterków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Sweterki piszą się , testują , tak więc będą :)
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  19. Kotkowi jest szczególnie do pyszczka w czapeczce ;)
    Juz kilka tygoni temu stwierdzilam, ze brak mi czapki jakiejs konkretnej, niekonkretne z powodu podobania sie porozdawalam, i teraz w opaskach juz nieco starszych smigam na psie spacery... ale jakos czasu nie umiem znalezc dla swojej osobistej czapki.
    Poczekam na Twoje sweterki, z checia.

    OdpowiedzUsuń
  20. Czapkami jestem zachwycona. Są piękne. I jakie piękne kobiety je prezentują.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń